14 Juli - Lördag: The Boppers på Farmen

Klockan 07,00 började väckarklockan ringa. Efter att dragit mig till åtta över var det bara att skynda sig upp och göra sig klar. Klockan 08,00 skulle jag vara på Kuriren. Tog fin volvon och fick parkera på Kurirenparkeringen för att skippa betalparkering och lapp-lisor.
Skönt att komma till jobbet när man är totalt ensammen. Annelie rulla in halv nio på webben.

Klockan 14.00 idag har jag ett jobb i storforsen. Precis samma som jag var på i förr går. Men nu med några artister på toppen, lagomt kul. Baletten var ändå 1.5 timma.
Så blir rätt lunch, funderar på att fara och träna på step in en sväng, när det ändå finns tid över. Kanske en sväng på stan och byta ut klockan också : )

När man slutar klockan sex ikväll så är det bara att skynda sig hem sen. Ska på Farmen ikväll med Lina, Anna, Johanna och Moa, säkert nån mer också. Hur som helst är the Boppers där. Så JÄÄVLA bra! Synd bara att Erika inte skulle dit, då skulle vi sjunga i duo. Men men, förhoppningsvis kan Lina sina Boppers, något måste jag ju ändå ha lärt henne.




10,30: Var först förbi hägnan med Maggan och fotade lite på medeltidsveckan som dom hade.

     



11,15: Därefter för vi ut till Ralph Lundsten gården och träffade Ralph, han som skrivit musiken till baletten Trolltagen. Har träffat han en gång förra året också, men han är kul. Var jag Petra - Ett hårt namn, så jag var väl en hårding?! :P Margareta var Raggar-Maggan.

image372
Foto: Petra Isaksson. Ralph visar bilder från boken han har skrivit om sig själv.


Roligt när vi satt och åt lunch sen där ute på gården då Maggan sa "Petra, jag lovar att han kommer säga "hej då petra" när du sen går till bilen. Han hade en förmåga att säga våra namn ofta och vara lite kryptisk, eller skulle det vara charmig? :) Hur som helst var det precis det som hände när jag senare började traska mot bilen. Humor. Han hade sagt samma till maggan när hon farit. Plus att han sa att han visste vad hennes ökända smeknamn varit :P (Om det skiulle vara så att han inte gillade det han skrivitom honom) :P

image373
Foto:Petra Isaksson. En av de nya delarna i baletten "Trolltagen"


13,00: Började fara till storforsen i min ensamhet. Maggan och jag var tvungen att ta var sin bil när jag skulle iväg dit. En timmas bilfärd senare var jag där igen. Detta framträdande var samma lika som i torsdags förutom att nu var det en tjej som joikade och Tommy Nilsson var även där och sjöng fem låtar och läste lite poesi : ) Tyckte iaf han var grymt bra. "öppna din dörr".

image374
Foto: Petra Isaksson. Tommy Nilsson


Foto: Petra Isaksson. Joikaren


18,30: Väl hemma var det bara att kasta sig i duschen och tvätte håret. Hann äta också innan Emma droppade in. Jag satte i hennes löshår och vi fixade iordning oss. Sara, Moa, Luisa kom också förbi. Var där till klockan elva då Erik kom förbi och skjutsade oss till farmen.

23,15: 150 kronor senare var vi inne på farmen och trängdes med alla människor. Tyvärr ville typ ingen se The Boppers med mig, hittade Emma Eriksson och Johan men dom tappade jag rätt fort. Gick in med Lina och dom istället sen. Var en del folk men hög medelålder. Var bra i slutet då jag Jenny, moa och lite folk var framför scenen och sjöng till den blandade kompotten av låtar. Som hade tagit fart efter Boppers uppträdande.

02,00: Tog bussen in till stan och prommade hem. Kristoffer som varit hos Joe hela kvällen och bastat osv. Var FULL. Han var svårt att prata med över telefon. Han betalade 170 kronor i taxi.

När jag vaknade kring åtta på morgonen så hittade jag han på soffan :P Han hade inte mått så bra.. stackaren..


Lina var full (och söt)
Moa var virrig (och söt)
Sara var vinglig (och söt)
Luisa var glad (och söt)
Jenny var dansig (och söt)





Good night sweetheart well, it´s time to go...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0