17 Juli - Tisdag: Ihjälslagna djur på Hägnan

17 Juli - Tisdag:

Fick börja dagen på Kuriren med att åka och fotografera en konstnär som skapade utomhus. Hennes specialié var sten. Ute på Kronan var hon och höll på.



Redan där hade nyhetschefen förja ringa, först fotaade jag henne så då kunde jag inte svara. Därefter när jag satt i bilen och skulle svara så for mobilen under sätet när jag skulle ta upp den ur fickan. Var bara LIIIIIIIIIIIITE irriterande. Stannade bilen och letade som tok under sätet medans den ringde. Just när jag hittade den la dom på. KUL!

Aja ringde upp Torkel men han svarade inte, så for först och köpte mig spagetti och köttfärssås på Willys som man kunde äta till lunch!



När jag kom till redaktionen så skulle iaf jag och Martin ut på jobb. Flera djur på hägnan hade blivit ihjälskrämda under natten som vi skulle dit och kolla på. Uh förstår inte hur grymma folk kan vara. Två döda hönor, en död tupp, en död anka och en halvdöd anka. Tydligen hade en av dem även blivit ihjälslagen.


image390

               


Föresten så fick jag i förrgår såld en bild till tidningen land, och idag en till expressen, nice klirr i kassan.


http://www.tidningenland.se/

http://www.expressen.se/nyheter/1.765578/djurplagare-brot-nacken-av-hons





Jag och Elin tog sedan superbilen och for till Lerbäcken. Fotade två killar som skulle ut och bestiga berg.

image396


   
Foto: Petra Isaksson




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0