18 Juli - Onsdag: Häktesförhandling i Haparanda

18 Juli - Onsdag:

Jag och Alexandra for 8,20 mot Haparanda Kummun. Vi hade klockan emot oss och vi var helt bergis att vi inte skulle hinna fram till klockan 10,00 då det skulle sätta igång.
Vädret var inte heler det bästan. Regnade som bara den. Alex hade svårt att se ens bilen framför och sen när vi skulle köra om de som körde 90 på 110 vägen tog sin tid.

37-åringen som skjutit en man i överkalix handlare fallen om. Tog en himla massa tid så verkar bli en lång rättsprocess. Vi väntade, väntade och väntade. Tog lite bilder på han vid 5 tillfällen, han brydde inte sig om att täcka ansiktet så blev pixla i photoshop i efterhand.

Kring ett tiden var det hela hlart iaf. Han erkände inget hur som hellst. En upprörd lillasyster fanns på plats.


image401
Foto: Petra Isaksson

Jag och Alexandra for sedan till Frasses och åt en efterlängtad lunch. Sparrigt som tusan. Sedan tog vi och började hemresan mot Luleå igen. Köpte oss en glass på statoil : )

Det var härligt nog mitt enda jobb den dagen. Redigerade bildern och tog 28 bussen hem till boden.


Väl hemma började jag och Kristoffer att fixa inför morgondagens avresa mot Sundsvall. Bädda i bilen för det är där vi kommer tillbringa fåran första natt. Vi har kollat ut en fin rastplats också, kommer bli så mys. Som på PDOL, vi sov nog skönast av alla på fårön ;)

Sen handlade vi lite tillmiddagen och morgondagens färdkost. Mackor, flintastek och en tidning (m.m.m.m)
Så lagade sedan flintastek, ris, sås, baugetter till middagen.. plus stekt annanas och oliver till  mig. Smarrigt men var typ mat för 4 istället för 2 :P

Vi for till björkelund och skulle mata alfons. När vi ska åka hem igen så står det en fågel bredvid bilen. Vi hämtade mat till den och tog kort på den, vi tror det var en unge som rammlat ur boet eller liknande. Den haltade och var helt modig. Jag var i princip 4 dm ifrån den när jag fotade den, och den brydde sig knappt. Bilderna visar det när den är tagen med krilles gamla olympys, då snackar vi typ ingen bra zoom alls. Inte som kurirens utrustning så var gamska så himla glad över dom bilderna : )





Sent ill hampis och äta rabarberkaka och låta mamma laga lite kläder :) Debbie var söt som tusan!!!


pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0