25 Juli - Onsdag: Hermelinsparken, en glömd oas..

Onsdag:

Gick på Kvantum och köpte lite mat innan jag satte mig på ballkonen och solade med mogge. Börjar bli lite småless hela den här sola grejern,  tror jag föråt mig av sol förr-förra året? Ser inte samma glädje i det, inte i samma utsträckning iaf. Lagom är bäst, Moa måste jag nog lära om ;P

Blev sen step in i typ tjugo munuter, grymt varmt!! Man orkar inte träna när dom inte har svalare i lokalerna under sommaren.

Kurirendax klockan tre redan idag. Jag och Anna tog oss till Hermelinsparken där vi skulle prata och plåta blommor, kryddor, örter och anndra träd. Fick oss en tur med två experter, varav en var "trädgårdsmästare" unefär..
Var grymt kul att fota blommer med marco-objektivet! Måste göra meeeer!
Blev lite fördröjd där för dom pratade på så grymt länge.

Nedanför tog jag kort på världens sötaste små blommor. De var pyttesmå och såg ut som små tecknade blommor!


image452
Foto: Petra Isaksson


        


Blev därefter att fara till Kuriren fortast möjligt. Anders stor utanför Kuriren och väntade när jag kom. Vi skulle fara till Storheden och fota en tjej som skulle flytta till U.S.A och spela fotboll på ett universitet. Meeen... hon hunde inte ta rast när vi blev  lite sena så vi var tvugna att sätta oss och vänta på henne till hon slutade, vilket var en halvtimma.
Vi satte och på Trend café och fikade. Anders bjöd mig på mjukglass för han tyckte att jhan kört med mig när jag fick stressa, men ja det hade han ju inte så kände mig liiite dum när han trodde att jag tyckte det ;p

Gott med lakrits strössel!


Gick ut och fotade henne med lite skog i bakgrunden, jättetrevlig tjej!





Sen fick hon åka tillbaka med oss till stan. Blev att sätta sig och redigera alla bilder man fått ihop under kvällen. Fick skynda lite för skulle sluta klockan nio när jag börjat tidigare.. Ringe till Sanna i skåne och pratade med henne, hon som fått sin rygg opererad. Trevligt att prata med henne, saknar henne här i luleå, kom tillbaka kanske?? Hon hade iaf skaffat sig en litte kissekatt, så sööt! Blev någ en timmas snack...

Sen ta bussen hem till boden.

Kristoffer hade stoppat upp de snygga spottarna vi köpt på Ikea, igår var det till och med han fick upp dom ?! osäker.. men snyggt som attan blev det!!



image454
Min karl är verkligen en händig man :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0