28 Juli - Lördag: Sommarmarknad på Hägnan

Jag och Alexandra har varit på uppdrag hela dagen. Teamwork med godis och skoda.
Varit förbi Boden och letat efter tåg som läkt aragon (?!??!)
Därefter förbi Hägnan och kolla på den årliga sommarmarknaden som dom har.




image480
Petra och Alex kollage? såå lite har man att göra




Dagens arbete:

            



Jag och alex tog det allmänt lugnt, vi var som sagt dom som var kvar på kurren. När jag gjort ut bilderna förestog alex att jag kunde ju gå hem. Så jag tänkte åh va skönt då ha ja ta bussen som gick tidigare. När jag sen satte mig på bussen och åkte mot boden så såg mötte vi två brandbilar i rondellen. Det enda som gick genom min skalle var: "nej nej nej fan fan fan säg att det inte är något viktigt" Pratade med Krille i telefonen och när jag la på hade jag fått ett mess från malin: "petra!!! ring mig!!" No no no no. Så ringde, det brann på SSAB så var tvungen att ringa alex och se om jag skulle hoppa av bussen eller hur jag skulle göra. Men alex var en ängel och skulle kirra det och ta med sig kameran och kolla om det var något där... Sen ringde hon upp när hon var där, men hon hittade inget och såg inget så hon bor sedan tillbaka. Så lättande!! Blev liiite stressad där ett tag.

tack tack tack tack tack för att alex ställde upp iaf :)



Sen kom jag hem och gjorde middag, spagetti och mormors frysta köttgfärssås. Den är så god, men ja den består väl av cr 50% smör :) Nyttigt och bra! :) haha


For sedan förbi koskpiraten och köpte 4 trisslotter och tre praliner. Mums. For till mina föräldrar i hampis och blev bjudna på rabarberkaka och klass, mumsigt. Dom håller på att bygga om, mamma ska bygga en inglasad altan. Så dom hade varit där och gjort grunden, komemr nog bli jääävligt snyggt. Härligt, mysigt att sitta ute på hösten och så när det börjat bli lite kallare ute.


Därefter la vi oss i soffan och såg lite tv, en annan del av köping, men bara till reklamen för sen hade vi andra planer för kvällen. Vi for förbi Joe och Gabriella som köpt hus i Rasmyran (Joe är Krilles gamla klasskompis) Så vi for ditt och jag fick mig en rundtur i huset, grymt snyggt. Dom har en liten Neo på typ ett år som Gabbi höll på att fixa ett lekrum till, hon målade värsta roliga djungeln på väggarna, pågående process!  Fränt som attan. Sen hade dom två missar som gömde sig under sängen hela tiden. Vi satte oss och fikade nybakat i tv-rummet.
Deras barn sov hela vår vistelse, enligt krille har dom grymt tur, han sover typ hela tider, skriker aldrig och var tydligen inte heller så lätt-väckt.

 
Det började sedan rulla in grannar som skule spela poker. Jag och Krille drog då vidare (ingen av oss kan heller poker) och skulle hälsa på hans päron som var på hundklubben som firade 70 år. Där var det riktigt kalas med band, fulla och glada människor som dansade.

Krilles mamma var full och stolt. Krille och en johan var dom snyggaste killarna på hundklubben (!!??!!) Helt klart!, haha repris *20 och roligt. Mammas lilla pojke ;P hihi



Kring halv elva for vi tillbaka till Boden och hyrde en film på Shell, material girls. Jag somnade dock efter en halvtimma. Så är det när man får slita dagarna i ända. Men men då blir man ju rik också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0