30 Juni - Lördag: BODEN ALIVE


30 Juni - LÖRDAG

Vaknade kring halv elva och gick och tog mig ett bad. Resten av packet sov ett par timmar till (DVS Erika och Krille, Gisela och Emilia for hem kring elva-tiden) Sen började man göra sig klar.

Ja, Erika och Linnéa gjorde sallad innan vi for iväg på klassfesten i vännträsk :) Ida Ö och Hanna stod för kalaset.
 Först på plats var Emma, Johan, Ida, Hanna, Ricard, Heno (Henke?), Linnea, jag erika, ante.
Vi gjorde först ett frågeformulär om hur man mycket man visste om personerna i klassen nu :) Sen en tipsrunda. Haha jag gjorde fel två gånger så fick springa fram och tillbaka för att hitta vilken frågaa jag egentligen hade missat :P

    

Sen kom de som var lite sena, jonas med pizza, robin, peter och anton. Och senare även, sandra, joel, lotta osv..

Var en askul kväll. Mycket dricka och mat som alla hade med sig, lasange, pizza, pajer, räkgrejjer, efterrätt, sallad osv osv.  Johan var chill, men slulle bara bråka med vårat lag i musiktävlingen Lag 3: "Sizzle dizzle my wizzle " Bestod av mig, Erika, Hengo och Ante :)
Tyvärr vann vi ej, och kom inte sist (poängfel för det bode vi kanske ha gjort) :P


image290


Killarna bastade. Johan tog erikas sko och kasta ut den.. var det kanske mitt fel? äh min klarade sig iaf ;)
Karaoke blev det sen. Vi sjöng och dansade och hoppade i ring :P



    
     
   
    
    



Åkte sen in till stan med Sandra, jag, erika, linnea, emma och johan :) Var några bilar och sen stannade vi iaf hos johan och gick på toa. Jag sparkade av vingen på en ängel :( och så glömde jag min väska där sen, tur att andré var vakt på öltältet :P en annan survakt var ju tvungen att vara besserwisser..


Träffade lite folk, lina och packet, åsa och niklas, helena, linas mamma och massa annat ungt folk också :P
Hamnade till slut i öltältet med linnea, per och hans gäng,  john, en som var väldigt lik en annan kille, jahn osv... Per kastade läckliga larver i erikas hår, emma e petade i dom :P


    
   

image300
Här ser vi när Emma visar vad hon hittat för larver i stakethålet. En sekund efter detta tar per upp larverna och kastar dom i Erikas hår. Slrik och spring och panik.



Sen vart det att leta matställe till de hungriga.. inte fresses (smock), inte rönnkan (smock) blev statoil (jo även mycket folk där) Aja sen traskades det hemmåt, jag erika och john. Sen sova. Gonatt klockan 3, halv 4?



image293
Godnatt, här doh kvällen slut ;)






29 Juni - FREDAG
:

Jobbade sista timmarna av vardagarna på synoptik. Upp och ner men mest upp. Trots att folk har det jobbigt är det kul att jobba med dom ;) Ficm dock jobba över en kvart, jag, Catarina och Eva. Var en liten konstigt kund som gormade till det för oss. SUCK!!! Haha det roligaste för dagen var när det var in från handels och lämnade lita saker till mig som är sommarjobbare/vikarie :) Fick en nyckelring där det stod "Handels, skyddar i alla lägen! Det var som en dosa som man kunde dra ner, jag var bärgis på att det var ett överfalls alarm :P Så jag stod där och åmade mig för eva om jag skulle våga dra ner den. Vi var ju ganska säkra på att det skulle pipa förjävligt. Och när jag sakta sakta drog ner den upptäckte vi i vår fasa att det bara var... en kondom :P haha jättefjantigt :) Men var kul, nästan lika farligt  :P

 

Fredag innan work


Cyklade efter jobbet till mormor. Jag och Kristoffer (som mormor eva är näst intill kär i) blev bjudna på renskav och mos, och sen glass och jordjobbar. Supergott! Det mättade iaf våra magar! Sen for vi hem, Tobbe var vid vår dörr lika fort som vi. Fixade iordning mig medan grabbarna tog första drinken.

Kring halv åtta började folket droppa in. För blev det jag och Moa då grabbarna gick och köpte pizza.

image255


Men sedan kom även emma och hennes gäng: Malin, Emily, Lovisa :) Vi gick över till max och köpte med mat, Emily var hungrig ;) Emilia och Gisela från Luleå kom och var trevliga, Gisela skulle köra nyktert men det blev inte riktigt som hon tänkt :)


image256


Vi började traska in mot stan vid halv tolv (vi sa ju att vi skulle börja gå vid tio tiden) :P Det spårade som vanligt ;P Sara Müller, Luisa, Linnea A, Macke, Hottie, Emma, Roger kom också! Kuuul!

Väl inne på området blev det att leta toalett, Anna hängde på. Hängde vid öltältet och träffade massa trevligt folk. Tyvärr kommer jag inte allt i detalj det var spring, kramar och skratt :) Kvällen avslutades kring två tiden, jag, Emilia, Erika och Gisela (+Krille) Sov hos oss :)


   
   
      

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0