8 Juli - Söndag: Kanot SM

8 Juli - Söndag:

Idag vaknade man krign elva tiden. Hade vaknat en gång tidigare på morgon för jag hade en otäck dröm. El ledsam iaf, hade lite ont i magen när jag vaknade.

Skulle vara på jobbet en timma tidigare så fick sätta mig på bussen klockan 12,12. Väl på Kuriren fick man skunda sig som tusan. Skulle nog egentligen ha varit och fota kanotmatchen redan klockan ett men var där tjugo över. Men vafan men kan ju inte vara på plats samtidigt som man ska vara på plats på jobbet. Så det fick bli så, och det gick lika bra det också.

André vad och skrev så satt på bryggan och fotade undertiden. Kändes som att sporten påminde lite om la cross :)
Fottade bilderna vi skulle ha därifrån till klockan var kvart över två. Vid det laget hade jag redan börjat frysa rätt regält om fingrarna. Blir så när man ska hålla i kameran hela tiden och trucka. Finns inte tid att värma händerna eller så. Och så måste dom ju vara så tunga som dom faktiskt är, stor asen.


image313


Kuriren förjade jag redigera ihop lite bilder. Sen var det inte så mycket annat jag hade att göra. Jag och Maria satt och klickade vid våra datorer och väntade på att klockan skulle gå. Känns kul att man kan sitta och skriva lite här på bloggen. Pixbox blir ju bara att lägga upp massa bilder, vilket går relativt fort. Här får man både skriva och lägga upp bilder. Det är verkligen som en bättre dagbok. För hand kan man ju inte sitta och klippa och klistra in bilder.


     


Man får ju dessutom pröva på hur det är att vara redigerare. Vilket jag tycker verkar vara jättekul. För älskar verkligen hur mycket kompositionen gör för uppslag och bilder det är som samma sak.  I en bild betyder komposition allt. Och om redigerarna redigerar dåligt i en tidning förstör det nästan bilderna också. Det är minnst lika viktigt!

Klockan börjar dra ihop sig till avgång. Hann med att fara förbi step in här i luleå och cykla tio minuter, sen stängde dom. Men det var iaf en start på träningsperioden va? ;) Prommade lite på stan sen, skönt med frisk luft. Blir kanske att fara till step in imorgon innan man börjar på synoptik.

Snart kommer jag hem och får kramas med den jag älskar. Han är min prins och känns så bra med han. Vi är som gjorde för varandra. Kompliterar varandra och allt det där. Men framför allt så har typ alltid roligt och hittar på saker tillsammans.

Fick i förrgår våran ett-dags present av honom. (Lite tidigt men jag gav han mig för typ en månad sen, en diesel klocka, måste passa på när man har rabatt ; ) Vi ska till sundsvall den 20- 22 Juli. Förhoppningsvis får vi ledigt på fredagen så vi får vara där hela dagen : ) Bo på hotell, äta på resturang, shoppa och gå på ikea. Sen hoppas jag på romantiska kvällspromenader ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0