Älgjakt


Idag har jag och Lars-Henrik (Boden journalist på Kuriren) åkt runt hela Boden och letat efter debuterande jägare för året. Idag var det nämligen premiär för älgjakten!

Jag for in till Boden-redaktionen klockan halv nio, cirkus. Hade klätt på mig regält eftersom det var lite kyligt och blött, man kunde inte direkt avgöra om det skulle börja regna eller inte. Pappa kom förbi med mammas stövlar. (jag måste köpa) Vi åkte ut i ingenstans och letade efter någon jägare för Lars-Henrik hade inte fått tag i något jaktlag som skulle ut och jaga just idag.

Vi åkte många mil, fann en jägare som inte ville vara med på bild. Kul..

MEN, vi gav inte upp utan åkte mot Niemisel och hörde efter på affären, ingen jaktlycka där heller. Vi började köra mot Boden då igen istället då för att få i oss lite lunch. Men på vägen ser vi två bilar, och inte många meter längre bort, två till. Vi vände och åkte tillbaka, trots att vi inte såg några jägare i skogen..

Vi började traska ut i skogen, som just där var rätt öppen. Vi fann mycket lingon men inga jägare, men vi gick några meter till, då plötsligt vi hör två skott avlossas (och nej, ingen av oss hade blivit träffade) :P



image612



Vi går tillbaka till bilen och söker efter bilarnas reg-nummer och fick fram ett mobilnummer. Fick tag i en man som sa att han inte än visste om det var någon i deras lag som skjutigt eller om det varit någon annan. Vi tänkte hinna tillbaka till boden under tiden och äta lunch men vi han bara till boden innan han ringde och meddela att det var deras lag som skjutigt en älg-tjur, vi vände tillbaka.
Fick åskåda en älg i skogen och fullt med trevliga jägare! En vovve och massa blod och tarmar, tur att jag inte är känslig ; )


          

        


Så, nu har jag varit med om lite älgjakt iaf :p Och jag måste säga, var inte så illa som jag tänkt, såg riktigt trevligt ut till och med!



image611



God jaktlycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0