Lyckodag

Idag måste ha varit min turdag. Jag menar det verkligen. Ingenting har gått fel. Att jag inte köpte en lott förstår jag inte och funderar fortfarande över det.




Dagen började inte helt fel. Jag och Moa for till Luleå och tränade på step in. Men jag for efter ett tag då jag skulle fara och göra ett litet extrajobb till Cramo. Fota en av deras kranar som numera står på SSAB. Var dock lite strul med foto-tillstånd men tillslut var jag inne. Så extra pengar kommer man få. (= +)



Sen på vägen hem från Luleå så fick jag ett SMS av Emma där hon skrev att Nazar har ringt henne och vi kommer inte få plats på planet som går den 19 oktober. Detta innebar att vi fick byta till ett plan som går den 26 oktober istället. Vi får då byta hotell till ett Pegasus hotell - all inclusive. För samma pris.
Detta innebär... att vi betalat 3 500:- för ett hotell som ska kosta 11 100:-! (från 5600 men detta pris det datumet)
 Hur sjukt är inte det? Gå från 3 stjärnor till 5.
Vi hade inte ens bokat en lägenhet. Ett hotellrum utan kylskåp. Nu detta. Jag hoppas det är ett bra hotell. Lite längre till staden, men nån taxiresa hit eller dit kan det väl vara värt för det priset? Det kan ju inte bli sämre?
Ihhhhhh








Slutligen var jag och Kristoffer och köpte lite saker till fiskarnas akvarium. Då passade vi på att gå in på Blixten. 
Tittade mig runt och upptäckte plötsligt att dom hade halva priset på den fönsterlampa i kristall som jag ville ha.
Var in för två veckor sen i luleå där en affär skulle sms när dom fått in en till av den lampan (dom hade bara en).

Nu hängde den där för halva priset (ord. pris 275:-) Jag gick fram till kassörskan och sa att jag ville ha den. Men frågade samtidigt om dom hade en till. Jag var ju intresserad av att ha två stycken. Och vad tror ni inte finns när hon kollar under bänken? Jo, en till! Jag fick 2 för priset av en.


GAAAAAAAAH den här dagen gick verkligen min väg.


Har ni haft turen med er? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0