Personalfesten




























Hihi den här bilden säger kanske allt? ;)





Ja nu är man ju hemma och överlevt personalfesten : )
En fest som startade kring ett för oss (halv tolv för vissa) Sen blev det att dricka vin i stålande solsken.
Njuta av den helt fatastiska stuga som Andreas faktiskt hade. Med egen strand, bastu och inglasad altan.
Blev färsk fisk till lunch och då var vi kring 11 pesoner.
Andreas, Mats, Linda, jag, Roland, André, Jimmy, Magnus, Janne, Maria och Kajsa.
De tre sista avlägsnade sig senare och Malin och Jon kom och joinade.

Blev bastu och bad. Långgrunt och härligt (lite kallt bara) Med brygga och allt. Jag blev bara ikastad en gång då tydligen man måste blöta håret för att det ska räknas som att man har doppat sig :P

Jon gav André det nya smeknamnet "fläckis" eller "fläckiga-André". Blev lite lerkrig och andra väldigt vuxna grejer. Platsormen skyddade oss iaf från måsarna.
Skulle väl kunna säga att alla var rätt kalas redan vid fyra-tiden.

Grillning till middag. Underbart gott.

Jag fick igenom min vilja och vi for och spelade brännboll! Dock förlorade foto mot sporten då de gick som de gick de sista fem minuterna. Helt galet. Ingen har än förstått hur det gick till då onämda personer inte fick en enda träff på bollen under hela matchen som varade i ungefär en timma :P

Repris av bastun och badet.


Var en underbart kul kväll och jag och Andreas kan stoltsera med att vi var med längst.
Jimmy somnade rätt tidigt i soffan (däckade ;) ) Mats tog ena stugan medan jag, rolle och andreas tog andra stugan.
Fick sova inlindad i min sovsäck skavfötters med en hickande Andreas som läste sig till söms.
Att inte röra sig i sin skönhetssömn är ju ingen hit kan jag säga. Stel som tusan på morgonen.
Men man ville ju inte vara en störig gäst :P gorm gorm...

Dagen efter såhär så åt jag, jimmy, mats, roland och andreas frukost och gick inte på många knop.
Andreas började dock dagen med två öl ;P Uhhh...
Mått lite halvkasst på förmiddagen men en promenad med Erika och Sara på 2,5 h satt där den skulle.

Spår?

Ska få andreas att skynda med sina bilder som togs. Proffsigt som det var så fanns det ju faktiskt en D200 på plats.
Vad är en foto-/sportfest utan en bra kamera och diverse sportgrejer som ett björnborg-band med matchande svettband runt handlederna?

Kräftskiva och surströmming nästa grej : ) ?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh vad härligt det låter! Saknar Kurren :). Kramisar

2008-07-15 @ 11:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0