Myggexperten











Här är mina bilder på skogsmullen i skogen, eller rättare sagt myggexperten.
Vi lärde oss ett och annat om myggen och kunde nog till och med komma på
myterna samt sanningen med myggorna.

  • Endast tjej-myggorna suger blod - hanarna äter nektar
  • De trivs där det är fuktigt och varmt - äggen läggs och kläcks i vattenpölar och dyligt
  • De HAR syn, hörsel och allt de andra..
  • Surret de avger är vingarna som slår
  • Man slipper inte myggbett om man låter dem suga klart - det är inte meningen att det ska klia (och gör kanske inte det på alla) Medlet de sprutar in är bara så att göra så att blodet inte koagulerar.
  • Överkonsumera inte myggmedel (kemikalier) Dock viste han inte om det hjälpte eller inte. Men att alla medel innehåller ungefär samma saker.
  • Han hade inte hört talas om maskinen som höll borta mygg inom 4000 metars aria - för 17 000 kr (sorry krille) Meeeen kanske kan finnas trots allt, han vara inte så himla expert på myggor utan var fråmst skog.

Jag kan nog med säkerhet säga att jag har lärt mig minst en sak på jobbet idag. Ibland får man massa blandad information som faktiskt kan vara rätt så intressant :)


Kommentarer
Postat av: hanna

AAAH, bilden med alla myggorna på halsen är ju hemsk :S jag får typ panik av den ;p

2008-06-25 @ 16:35:37
URL: http://sensuella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0