Surströmming?





Strömmingsfisket har tagit fart i Kallax. Om två månader kommer den nu färska fisken förvandlats med omsorg till sur fisk - den omtalade surströmmingen! Men det är som sagt inte alla som får ta del av just Kallaxfisken. Den går endast det de i byn och de får i sin tur ge bort en burk var, till någon de känner.

Så alla surströmmingsälskare, det är bara att börja flörta till sig en burk om ni vill ha den bästa surströmmingen som de säger är lite mildare än den som går att köpa i butiken. Själv är jag lite osäker om jag någonsin ätit just den. Har under hela mitt liv faktiskt älskar surströmming. Jag och Lovisa gick hand i hand om det (ja Lina, du var med ett tag på det också, RIP för den gruppen). Dock har jag också blivit lite sämre att äta det med åren. Blir kanske en gång per år nu. Förut var det betydligt mer.


Fina bilder blev det i alla fall från den lite annorlunda fisketaktisken.
Var grymt kul att fota när de skakade bort fisken från näten.

Ser det inte livfullt ut?

Kommentarer
Postat av: hanna

petra du har alltid tyckt om sånt som ingen annan tycker om i matväg, tycker jag mig minnas iaf. själv är jag likadan, men surströmming det har inte fallit mig i smaken, än :p

2008-06-16 @ 17:32:10
URL: http://sensuella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0