Vårtecken


image1278
Foto: Petra Isaksson   
Vårtecken



Onsdagar i all ära. Men den här är verkligen speciell. Helt underbart sjukt väder. Solen skiner och det är lagomt kallt (varmt?) Dagens jobb har inte varit allt för ansträngande (om man bortser från att vårbilderna jag skulle ta krävde lite plumsande i snön)


Nr. 1 - Barn- och fritidsprogrammet har anornat 4 små teatershower för små barn. Jag var där och hukade mig på första parkett.

Nr. 2 - Våren är ju här. Eller iaf så bjuder morgondagen på vårdagjämning. Vårtecken ska fångas av alla de slag. Jag och Elsa for ut och gick på isen i jakt på att få en fin svan-bild! Självklart lyckades jag få mig en just sådan bild. Hade velat gå ännu närmare (= ännu längre ut på isen) Men kändes lite farligt med tanke på att det var väldigt stönt där. Svanen var ju självklart placerad på mitten av vattnet (?) och ville inte gärna komma när den vattenkanten :P

Nr. 3 - Den går väl ganska mycket ihop med tvåan men. Jag ska till Kalix på påskparad och fota några påskkärringar! (små gärna). Jag tar med mig Ida (praktikant på jobbet) Eftersom jag igår lovade att hjälpa henne med sitt skolarbete som nu innebar "Fota dina arbetskollegor i action". Eija och Roland tacka nej, så jag fick ta på mig den biten :) Så vi åker till kalix om drygt 15-20 minuter.

Kommentarer
Postat av: anna

fin vårbild :) snart sommar !!

2008-03-19 @ 20:10:17
URL: http://pannannan.blogg.se
Postat av: ida

haha du är ju knäpp. vilken sjukt tråkig skoluppgift det hade varit om det nu hade stämt :)
hur som helst såg du ju coooooool ut in action haha
vi ses

2008-03-23 @ 22:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0