Jävla jobb..!

Just nu är jag jävligt less på mitt jobb.
Just den här dagen.
Gah.

Fått en liten tillsägelse om en bild jag såld för månader sen som en frilansare tagit.
Visst, hade varit ok om man hade vetat vilka tidningen helst inte vill säja sina bilder till och om man fått information om hela den prossesen men nej.
Känns sjukt trisst att bli tillsagd då det inte finns några skrivna saker som tidningen kommit på.
Man ska som bara veta vad dom bestämmt????!!
Från och med nu får dom skicka sina egna jävla bilder för jag säljer numera bara mina egna.
Punkt!



Detta har hänt en gång tidigare då jag fick en jäääääääääääääävligt sur reporter på mig för jag sålt en bild han tagit. (Han sa att man inte fick sälja den till två tidningar för dom hade köpt den och BARA dom fick köpa den+ att jag sagt det till han 2 h innan men då sa han ingenting om det)

Detta visste ju inte jag (?) Men det resulterade i att jag var tvungen att maila kvinnan ett flertal gången och skriva att jag inte visste att vi inte fick sälja den och att dom inte fick publicera den för fotografen...
Och sen må dåligt över det då reporten kommit och varit sur och fått mig att känna mig som en total idiot.

Men... nån timma senare kommer reporten in och säger
"Åh petra försten, vi fick visst sälja den till dom också, jag visst inte det. Men jag har ringt och pratat med henne så hon vet det nu :)"


GAH då tänkte jag nästan ta livet av mig då jag mått dåligt hela morgonen och försökt lappa ihop det jag gjort och så kommer han och säger så som det inte var någon stor grej. Inte ens förlåt eller något.



Blä!

Så han man fått skiva av sig om det iaf..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0